Světlá výška podvozku je parametr, který se naprosto běžně přehlíží, ale trošku pozornosti si přesto zaslouží.Výška podvozku u buggy v měřítku 1:8 se nastavuje v rozmezí 25-30mm. Čím světlá výška nižší, tím nižší bude trakce a náchylnost k převrácení. Vyšší světlá výška zajistí vyšší trakci, ale auto se může snadněji převracet. Nízký podvozek je lepší na rovných a rychlých tratích a vysoký podvozek zase na nerovných tratích nebo tratích s velkým množství skoků.

Za zmínku stojí i projev rozdílného nastavení světlé výšky přední a zadní části podvozku.

Snížením přední části oproti zádi se docílí lepšího zatáčení. Auto je při jízdě více v rovině, protože příď je nadzvedávána akcelerací.

Zvýšení přední části oproti zádi dělá auto zase stabilnějším s klidnějším řízením. Auto se také lépe vypořádá s hrboly a skoky.

Jak se světlá výška měří?

Měří se vždy s nasazenými koly.

Přední světlá výška se měří v místě, kde končí přední Kick-Up, tj. obvykle v místě šasi, které je spojnicí zadní části předních ramen.

Zadní světlá výška se měří na úplném konci šasi.

  Jeden komentář na “Nastavení podvozku XII. (světlá výška)”

  1. To je jednoduché, logické, ale nikdy mě to nenapadlo.

 Zanechat komentář

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich