Pozice tlumičů, tj. konkrétní montážní body na věžích tlumičů a na ramenou náprav, je vděčným téma diskuzí na závodištích. Přitom rada je v tomto směru jednoduchá. Použijte nastavení doporučené výrobcem.

No dobře. Ne vždy musí být nastavení „z manuálu“ tím nejlepším možným, ale je to dobrý odrazový můstek. V každém případě se pozice tlumičů mění velice, velice, zřídka. Pokud najdete fungující nastavení, obvykle u něj zůstanete. A proč? Důvodem není to, že by změna pozice neměla na nic vliv. Ba naopak. Má vliv na všechno. Pokud vám podvozek funguje a změníte pozici, můžete začít s celým nastavováním znova – pružiny, písty, olej – uff.

Rozdíl v chování mezi tlumiči „na stojato“ a „naležato“ lze dedukovat už z faktu, že extrém prvního případu se používá u monster trucků a extrém druhého případu u silničních podvozků.

Teď k tomu, co se dá změnou pozice tlumičů „ladit“. Pokud se tlumiče více postaví, podvozek má rychlejší odezvu na ovládání (vyžaduje citlivější řízení), lépe skáče, a k tomu se snižuje náchylnost k odskočení (převrácení) při doskoku. Může ale vyvolávat pocit nestability na boulích. Záď auta se bude dostávat do kontrolovatelného smyku, protože bude v zatáčce plynule ztrácet trakci. Hodně postavené tlumiče se používají v kombinaci s otvory v pístech většího průměru a s měkčími pružinami.

Položené tlumiče dělají podvozek stabilnějším a ve většině případů snadněji říditelným i na nerovných tratích (podvozek není tak citlivý na řízení). Nastavení zvyšuje „kousavost“ podvozku v zatáčce, záď ztrácí trakci náhle a nekontrolovatelně. V podstatě není možné projet zatáčku smykem. Pokud je třeba aby bylo auto stabilnější a snadněji ovladatelné, první věc co se mění je uchycení tlumičů do vnějších děr na předních ramenech. Toto nastavení redukuje řízení a dělá auto mnohem lépe ovladatelným a méně náchylný k převrácení. Pokud jsou položené pouze přední tlumiče, auto je méně citlivé na ovládání a je schopné více zatočit. Položení zadních tlumičů zvyšuje zadní trakci a redukuje přetáčivost.

Zdroj: JQproducts + vlastní invence

 Zanechat komentář

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha