V tomto příspěvku je představeno několik scénářů s následným soupisem nastavení, kterým lze chování upravit. Nedoporučuji se tímto návodem slepě řídit bez přečtení všech předchozích článků o nastavení podvozku. Aneb vždycky je třeba mít na vědomí, že nastavení podvozku je z velké části záležitost vyváženosti jednotlivých parametrů. Například použití měkčích pružin vpředu nemusí nutně znamenat zlepšení zatáčení, pokud už jsou dostatečně měkké pružiny stávající a je nutné hledat „problém“ jinde.

Co se dá udělat pro zlepšení zatáčení:

  • Posunout tlumiče do vnitřních děr v ramenech.
  • Řidší olej v předních tlumičích.
  • Měkčí přední pružiny.
  • Tužší zadní pružiny.
  • Kratší zadní horní spojovačky.
  • Delší přední horní spojovačky.
  • Měkčí nebo žádný přední stabilizátor.
  • Menší zbíhavost na zadní nápravě.
  • Kratší plato Ackermannu.

Co se dá udělat pro lepší nástup do zatáčky:

  • Řidší olej v předním diferenciálu.
  • Menší Caster.
  • Postavit přední tlumiče na věži.
  • Posunout přední horní spojovačku dolů na věži.
  • Kratší plato Ackermannu.
  • Posunout spojovačky řízení dozadu na platu  Ackermannu.
  • Změkčit zadní stabilizátor.
  • Položit zadní tlumiče na věži.

Lepší řízení při průjezdu zatáčkou a na výjezdu pod plynem:

  • Hustější olej v předním diferenciálu.
  • Větší Caster.
  • Položit přední tlumiče na věži.
  • Tvrdší zadní stabilizátor.
  • Postavit zadní tlumiče na věži.

Omezení zatáčení:

  • Posunout přední tlumiče do vnějších děr v ramenech.
  • Hustější olej v předních tlumičích.
  • Tvrdší přední pružiny.
  • Hustější olej v předním diferenciálu.
  • Tvrdší přední stabilizátor.
  • Větší zbíhavost na zadní nápravě.
  • Prodloužit zadní horní spojovačky.
  • Zvýšit přední horní spojovačky na věži.

Lepší skoky:

  • Postavit tlumiče.
  • Tvrdší pružiny.
  • Hustější olej v tlumičích.
  • Menší otvory v pístech.
  • Větší Anti-Squat.
  • Větší propady (zejména vepředu).
  • Větší Kick-Up.

Více zadní trakce:

  • Delší zadní horní spojovačky.
  • Zvýšení horních spojovaček na věži.
  • Větší zbýhavost na zadní nápravě.
  • Řidší oleje v diferenciálech.
  • Položit zadní tlumiče na věži.
  • Větší otvory nebo více otvorů v pístech.

Zlepšení chování na boulích:

  • Řidší olej v tlumičích.
  • Položit tlumiče ve věžích.
  • Řidší olej v diferenciálech.
  • Větší světlá výška.
  • Větší propady.

Lepší akcelerace a větší dravost:

  • Hustější olej v diferenciálech.
  • Delší horní spojovačky.
  • Větší hlavní hnací kolo (Spur)

Lepší stabilita v táhlých zatáčkách:

  • Tužší přední pružiny.
  • Tužší stabilizátory.
  • Hustější olej v diferenciálech.

Co dělat na tratích s vysokou trakcí:

  • Posunout přední tlumiče do vnějších děr v ramenech.
  • Tužší stabilizátory.
  • Menší světlá výška.
  • Menší otvory v pístech nebo hustější olej.

Co dělat na tratích s nízkou trakcí:

  • Položit tlumiče.
  • Větší otvory v pístech nebo řidší olej.
  • Prodloužit horní spojovačky.
  • Zvětšit světlou výšku.

Zdroj: JQproducts

 Zanechat komentář

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha
„Mít rád lidi a milovat lidi to je celé tajemství a snad jediný recept na štěstí.“ Jan Werich