Příspěvek na téma Fusion EX-1 vs. EX-1.5 na mém blogu už najdete, ale protože už mám nějaké ty praktické zkušenosti, tak jsem se rozhodl vydat tento „doplněk“.

Pořídil jsem totiž upgrade kit, díky kterému jsem už pár týdnů hrdým majitelem podvozku Caster Fusion ve verzi EX-1.5.

 

Původní příspěvek jsem se rozhodl doplnit hlavně proto, že rozdílů mezi EX-1 a EX-1.5 je o něco více než jsem myslel (původní příspěvek najdete zde). No a co vím teď a předtím jsem nevěděl? Tak např. že EX-1.5 má jiné – mnohem pevnější – vzpěry podvozku, které jsou navíc do šasi upevněny šroubem o průměru 4mm místo původních 3mm. Dále se změnil systém nastavení Bump Steeru. Místo původního ackermanu s možností výběru mezi třemi pozicemi pro uchycení táhel řízení je zde úplně jiný ackerman, který má pouze jednu sadu otvorů. Bump Steer se nově nastavuje podložkou mezi rameny řízení (servo saveru) a ackermanem a musím říct, že výchozí nastavení (2mm podložka) výrazně Bump Steer omezuje. Díky úplně nové geometrii řízení se cca o 15% zlepšil i rejd. U verze EX-1 jsem měl D/R řízení stažené na cca 85%, u verze EX-1.5 mám D/R na plných 100% a lépe tak využívám možnosti serva. Podvozek už mám ověřený i na dráze a zatáčení se opravdu znatelně zlepšilo.

Co je ale na EX-1.5 úplně nejlepší, je perfektní rozložení hmotnosti a hromada volného místa v přední části kolem kardanu což usnadňuje čištění. Pochválit musím i nový box na elektroniku.

Zmiňovaný upgrade KIT obsahuje:

  • nové šasi
  • vzpěry podvozku
  • horní plato řízení
  • nový ackerman
  • nový držák horních ramen (mnohem lepší řešení než u EX-1)
  • zkrácené osky horních ramen
  • dvě 2mm podložky pro nastavení Bump Steeru (mezi ackerman a ramena řízení – bez podložek by ackerman dřel o domek diferenciálu, takže cca 1.5mm podložka je minimum)
  • 1x sloupek pro uchycení držáku serva k šasi (ocelový)
  • držák serva řízení
  • box na elektroniku

Při samotném upgradu jsem nenarazil na výraznější problémy. Vše šlo hladce. Jen mi v balení chyběla jedna 2mm podložka, kterou jsem ale bez problémů nahradil z domácích zásob. Další věc je, že upgrade kit neobsahuje nová přední horní ramena, která jsou u verze EX-1.5 užší. Kvůli této drobnosti není možné při použití „starších“ ramen nastavovat Caster jejich posunem vpřed resp. vzad vypodložkováním. Toto mi zatím nevadí, protože Caster po upgradu odpovídá nastavení, které jsem jezdil i předtím, takže starší ramena upotřebím až do konce jejich životnosti.

Upgrade na novější verzi, která bude aktuální přinejmenším ještě celý rok 2012 určitě doporučuji. Zlepšení jízdních vlastností je znatelné a to místo, to se prostě s EX-1 nedá srovnat.

 Zanechat komentář

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha
„Bůh stvořil člověka, ale nedal si to patentovat, a tak to teď po něm může dělat kdejakej blbec.“ Jan Werich