Úkol pružin jako nedílné komponenty systému odpružení/tlumení podvozku je jasný. Pružit :) . U RC modelů se používají pružiny různých tuhostí, délek a progresivity.

Přesto, že pružiny není třeba nijak často měnit, je vhodné o nich alespoň něco málo vědět.

Tuhé pružiny snižují trakci. Podvozek jako celek je citlivější na ovládání a s tvrdými pružinami lépe skáče. Měkké pružiny dělají přesný opak.

Krátké pružiny mají progresivní chování, zvyšuje se citlivost na ovládání a auto také lépe skáče.

Pokud se podaří najít dobré nastavení celého systému odpružení/tlumení, tj. kombinaci pružin, pístů a oleje, tak pouhá výměna pružin za jiné obvykle k velké změně (natož zlepšení) jízdních vlastností nevede.

Caster Racing nabízí pro podvozky EX-1 a EX-1.5 celkem 3 tvrdosti pružin. Žluté (měkké), modré (středně tvrdé) a červené (tvrdé). Pružiny se nijak neliší v délce, pouze v průměru vynutého drátu. Použitelné jsou i pružiny Mugen a Losi, takže je opravdu z čeho vybírat.

  2 komentáre na “Nastavení podvozku VI. (tlumiče – pružiny)”

  1. Nějak nemám stejné zkušenosti a to myslím praktické. Mám MP9 a pouhou výměnou pružin se s tím autem dají dělat doslova divy. Měl jsem v Olomouci měkké pružiny a nebyl jsem schopen ustát dráhu po 1/6, dal jsem tužší modré a najednou se to celé vyřešilo.

  2. Jak víš, tak příspěvky o systému pružení/tlumení nejsou celé z mé hlavy :) . Pokud si znovu přečteš i úvodní článek „tlumiče – základy“, tak bys měl dojít k závěru, že pokud ti „pouhá“ výměna pružin radikálně změní vlastnosti podvozku, tak ho máš špatně nastavený (to netvrdím já, ale JQproducts ;) ). Navíc je ještě potřeba rozlišovat mezi „obyčejnou“ výměnou pružin a výměnou pružin + vypodložkování (tj. úprava výšky podvozku).

 Zanechat komentář

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha