Diferenciály, resp. míra jejich svornosti, mají znatelný vliv na chování podvozku na dráze. V několika bodech, které jsou shrnutím informací z několika diskuzních příspěvků zahraničních fór, se vynasnažím popsat, jaký vliv má použití řidší, resp. hustší, náplně.

Přední diferenciál

Řidší
• Zlepšuje ochotu řízení modelu v zatáčce (bez plynu).
• Pokud je olej řídký příliš, může být řízení nevyvážené. Zhoršuje se akcelerace na výjezdu ze zatáčky (trakce při přechodu ze zatáčky do rovného směru).

Hustší
• Zvyšuje stabilitu v zatáčce během brždění.
• Zlepšuje ochotu řízení a akceleraci při výjezdu ze zatáčky.

Střední diferenciál

Řidší
• Při akceleraci dochází k odlehčení přední nápravy a více tak zabírají přední kola (dochází k většímu opotřebení předních pneumatik).
• Snižuje schopnost řízení modelu pod plynem (snižuje přetáčivost)
• Usnadňuje ovladatelnost na hrbolatých dráhách.
• Pokud je výkon motoru vysoký a olej ve středovém diferenciálu příliš řídký, může docházet k přehřívání diferenciálu.
• Podvozek je lépe řiditelný během plynulé jízdy (bez akcelerace).

Hustší
• Čím hustější, tím více je výkon přenášen na obě nápravy.
• Lepší akcelerace.
• Zlepšuje se řízení pod plynem (snižuje nedotáčivost).
• Vhodné pro tratě s vysokou přilnavostí a rovným povrchem
• Auto může vykazovat nervózní chování, obzvlášť v kombinaci se silným motorem. Je nutné mnohem citlivěji pracovat s plynem.

Zadní diferenciál

Řidší
• Zvyšuje ovladatelnost modelu v zatáčce a ochotu jít do zatáčky.

Hustší
• Snižuje ovladatelnost při zatáčení.
• Redukuje prokluz zadních kol.

Závěrem doporučení
V případě 1:8 buggy jsou obvyklé kombinace náplní 3k/5k/1k, 3k/3k/1k, 5k/5k/3k apod. Vzhledem k tomu, že elektro motory mají větší kroutící moment, je v případě elektro buggy vhodnější použít vyšší hustotu ve středovém diferenciálu. Vhodná může být kombinace 5k/7k/2k nebo třeba 7k/10k/3k (vyjímkou ale není ani použití 15k ve středu!).
V zadním diferenciálu se obecně jezdí nízká hustota v rozsahu 1-3k, se kterou se povětšinou nelaboruje. Mnohem více vlivu na ovladatelnost a chování podvozku má přední a střední náplň diferenciálu.

Kdyby náhodou někdo nerozuměl základnímu principu diferenciálu, doporučuji shlédnutí následujícího videa (Youtube).

How Differential Gear works

  2 komentáre na “Nastavení podvozku II. (diferenciály)”

  1. Nalil jsem na halu 5/10/3, dám zprávu jaké to bylo-:)

Zanechat komentář na admin Zrušit odpověď

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha